Pestré, dobré i zdravé: 6 zásad pro dětské svačiny

Blíží se nám návrat do školy a proto by se Vám mohly hodit tipy pro dětské svačiny :)

 

1.Složení: Dětské svačiny by měly obsahovat jak sacharidy, tak i bílkoviny a měly by tvořit asi 10-15% denního příjmu vašeho dítěte. Kromě dopolední svačiny nezapomeňte i na tu odpolední mezi obědem a večeří.

 

2. Pitný režim: Pomáhejte dětem dodržovat pitný režim. K pití jim nachystejte třeba vodu ochucenou citrónem, mátou a ovocem, případně neslazený zelený nebo bílý čaj.

 

3. Ovoce a zelenina: Měly by tvořit velkou část dětské svačiny. S ovocem je to jednoduché – je přirozeně sladké a dětem chutná. Zelenina dětem často tolik nejede – snažte se ji schovávat například do pomazánek.

 

Tipy na zajímavé pomazánky najdete na: http://www.boneco.cz/recepty?fulltext=pomazánka

 

4. Pestrost a zajímavost: Snažte se svačinu něčím ozvláštnit – pomazánku dejte do malé mističky jako dip, zeleninu nakrájejte na špalíčky, použijte vykrajovátka, svačinu naskládejte do svačinového boxu s více přihrádkami a hlavně dbejte na pestrost.

 

5. Sladká tečka: Přidejte sladké zakončení svačinky - tím samozřejmě nemyslíme čokoládu nebo bonbóny. Sladkou tečkou může být například ovocné müsli nebo domácí smoothie.

 

6. Pomocníci: Zapojte děti do přípravy svačin – nepodceňujte je. Inspiraci pro přípravu pomazánky s dětmi můžete najít například zde: http://receptydetem.cz/recepty/pomazanka-z-pecene-zeleniny/