Bílá, černá a hnědá hořčičná semínka

Hořčičná semínka známe zejména díky hořčici, která se z nich vyrábí. Každý druh semínka je specifický, má jinou chuť, technologii zpracování i použití.

Věděli jste, že hořčičná semena existují bílá, černá a hnědá?

Semena hořčice jsou víceméně bez vůně, jejich chuť je ale nezaměnitelná a pěkně ostrá. Pokud je budete chtít rozžvýkat, připravte se na to, že ucítíte v ústech nejprve nahořklou, potom pálivou a nakonec kořenitou chuť. 

Černá semena jsou velmi ostrá, zatímco bílá chutnají v první chvíli mírně sladce. Z bílých semen se vyrábí chuťově jemnější a méně palčivá plnotuč­ná hořčice

Ze směsi hořčičných semen bílých a černých (hnědých) typicky pikantní kremžská hořčice. Co je pozoruhodné? Černé hořčičné semeno zajišťuje svým složením vlastní konzervační účinek. 

Pojďme si udělat rekapitulaci.

1.      Bílé semínko

  • má nejméně štiplavou a palčivou chuť
  • jsou neodtučněná a používají se jemně mletá
  • přírodní barva hořčice z bílého semene bez barviv je šedožlutá
  • vyrábí se z něho plnotučná hořčice, která je svou strukturou velmi jemná

2.      Hnědé semínko

  • Vlastním složením má konzervační schopnosti
  • Mele se hruběji než semínko bílé
  • V kombinaci s bílým semínkem se z něho vyrábí kremžská hořčice

3.      Černé semínko

  • Nejvíce palčivé a pálivé
  • Vlastním složením má konzervační schopnosti
  • Vyrábí se z něho hořčice Dijon, která je typická pro svou pálivou chuť

Hořčičná semínka jako koření?

Nejčastěji se využívají celá semínka při konzervaci zeleniny, hub, ale také třeba při konzervaci ryb. Celé nebo pomleté semena můžete přidat ​​do majonézy, či různých omáček. Naklíčená bílá semínka jsou chutnou přílohou do salátu.

Černá semínka jsou ostřejší a pálivější, proto nachází využití jako součást kořenících směsí pro nakládání masa. Semínka můžete usušit a rozemlít.


Semena hořčice prospívají trávení

Hořčičná semínka jsou zdrojem omega 3 a 6, proteinů, enzymů, esenciálních olejů, vlákniny, vitaminu B1, B3, B6, B6, B9, B8 - cholin, A, C, E K, vápníku, železa, draslíku, manganu, mědi, zinku a především selenu. 

Na dobré trávení a činnost střev si můžete připravit čaj. 

Jak připravit hořčičný čaj?

Jednu lžičku rozdrceného hořčičného semínka zalijte 3 dcl vroucí vody a nechte louhovat 15 minut. Sceďte a konzumujte 1 šálek denně po dobu dvou týdnů. 

Celé portfolio hořčic BONECO najdete ZDE

Tipy na zajímavé recepty z hořčice najdete zde:

Pečená žebra s medem

Pomazánka z tresčích jater

Špagetová dýně s hokkaido omáčkou